Första skidpasset

Då har man äntligen varit på skidorna första gången den här vintern.. Det har dock kommit så pass lite snö att inga skidspår är trampade, men det gick minst lika bra att åka efter gångstigen :) Det är så härligt att knäppa på sig skidorna och ta det första skateskäret! Helt underbart.

Måna fíck också följa med och springa av sig lite, men en sak lärde jag mig. Att man inte ska ta med en älghund om man har tänkt åka till ett ställe och sedan åka samma väg tillbaka. Hon visade tydligt vad hon tänkte "jaha matte, skyll dig själv! Eftersom jag redan har nosat av det här området kan jag springa här bakom dig och trassla in linan i dina skidor och stavar"

Så nästa gång får det blir att åka en runda på sjön istället, så kanske hon tycker att det är lite mer intressant :)

Det blev inge jakt den här veckan eftersom sista kalven blev skjuten på måndag medans jag vilade ut mig efter nattskiftet. Nåja, det kommer nya möjligheter nästa höst!

Någon som har något tips på vad man kan ge sig ut och jaga den här årstiden?
Jag skrev ju faktiskt i början av bloggen att jag är sugen att testa på någon annan jakt än älgjakt.




Hon var ju tvungen att få något gott efter träningspasset

Kommentarer
Postat av: Lennart "Milner"

Har du fått snö så spana efter fågel...



Mvh

2008-11-19 @ 08:16:34
Postat av: Gunilla

Skulle precis säga samma som föregående, varför inte fågel? Du borde väl ha både orre o tjäder där du bor?

Mvh

2008-11-19 @ 13:45:52
Postat av: Anna

Riktigt fin gråhund du har! Är själv uppväxt med såna, så dom är lite speciella :) Fågel borde väl gå att jaga nu när snön har kommit och allt :)Ha de bra! /Anna.

2008-11-19 @ 15:55:22
URL: http://annaanilsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0