Hjälp med inkallning!!!

Ända sen jag fick hem min lilla valp för ganska precis ett år sedan har jag på olika sätt tränat inkallning med henne. Men nu efter ett år kan jag fortfarande inte få in henne om hon är längre bort än hundra meter och om jag inte har en köttbulle i handen är det i stort sett omöjligt...

Frågan är om det är Måna som inte tar till sig mina övningar eller om det är jag som helt enkelt tränar på fel sätt, jag gissar på det senare....

Därför frågar jag er nu om hjälp!
Är det någon som har haft samma problem med sin hund och kommit till bukt med det?
Det vore så roligt att hitta ett sätt att träna på som verkligen ger resultat...

Skriv gärna en kommentar om ni har nå tips!




Min envisa dam! (8 veckor)

Kommentarer
Postat av: Michaela Fridell

Hur konsekvent är du med din inkallning och träning?

Min valp är fem månader nu och jag har varit rätt så ordentlig med träningen. Vissa dager fungerar det sämre än andra men det är kontrollbart. Ett exempel kan vara att du kallar in henne under störning. Börja med att vara hemma och låt någon leka med/ eller uppehålla henne. Försök att kalla in henne och när det fungerar så ger du henne beröm, hur du nu gör det är upp till dig. Godis, leksak eller vad hon nu är van vid. Försvåra det hela vad det lider med att träna utomhus. Om hon sticker när hon är lös så använd lina eller liknande.

2008-10-31 @ 21:33:39
URL: http://mittaventyr.blogg.se/
Postat av: Kristin

Jag försöker träna lite grann nästan varje gång vi är ute.. Men samtidigt är hon i en riktig trotsålder nu så det kan vara en stor del i att hon inte lyssnar... Men det är väl bara att fortsätta träna! Tack för tipset! :)

2008-11-01 @ 10:22:48
URL: http://kristinsverklighet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0