Tankar och funderingar

Då var den här dagen i stort sett slut!

När jag började fundera på att skriva den här bloggen var den första tanken som slog mig att årets älgjakt redan är slut för min del och att det därmed inte finns någonting att skriva om. Men sen insåg jag att jag vill att den här bloggen ska handla om jakt och alltså inte enbart om älgjakt. Så jag bestämde mig för att börja redan nu, jag har ju trots allt tid på mig att skriva om årets älgjakt också, så här i efterhand.

Träningspasset med Måna gick bra, vi var ute i skogen i ungefär två och en halv timmar och hon sökte rätt bra faktiskt, men nog behövs det mer skogsvana.  Hon är ju bara ett år så jag behöver nog inte oroa mig för att hon inte blir någon bra älghund, trots att jag gör det ändå... 
Som tur är har hon hunnit skälla älg åtminstone en gång den här hösten, annars hade jag nog helt tappat hoppet, men det är väl så, går det inte som man har tänkt sig direkt så blir man orolig och besviken...


Imorgon ska jag berätta mer om helgens utställning!

Ha det bra tills dess!



Bild från höstens jakt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0