16 november

Idag har jag hunnit med jätte mycket! Dagen började med att väcka lillasyster som sov här och skulle upp till skolan. När jag följde med henne till skolan bestämde jag mig för att fortsätta gå och tog en promenad på fyra kilometer hem till mamma och pappa! Det här var första längre promenaden för Åskar och det gick jätte bra. Några gånger tog jag upp honom i famnen för att han inte skulle bli så trött, men det var inte populärt och han skulle direkt ner och springa igen :)

När vi kom hem till mamma och pappa fick Måna stanna kvar där medans jag och Åskar gick ner till hästarna. Det var första gången han fick träffa dom på så där nära håll och han försökte valla dom, vilket inte gick så bra då dom mumsade i sig sitt hö. Åskar insåg ganska snabbt det dåliga resultatet med vallandet och satte sig istället bredvid hästarna och mumsade på höet han också :b

När höet var uppätet hämtade mamma upp Åskar och jag tog en timmes promenad med hästarna :) Det var jätte skönt, fast vart då det är plusgrader ute! Packade också veckans hö i säckar så att Brittis inte behöver oroa sig över det. 

Därefter fick jag och hundarna skjuts hem. Paulus är i Kiruna på plenum så jag, Måna och Åskar är ensamma till på onsdag!

Har också hunnit med att flytta kaninburen och städa huset idag. Jag känner mig faktiskt riktigt hurtig :D

Åskar är jätte duktig och kommer när man ropar även om han håller på med betydligt roligare saker som att springa efter folk vi möter på våra promenader och dom flesta gångerna sätter han sig också vid inkallningen. Hur duktigt som helst och det ska bli ett nöje att träna tillsammans med honom :)

Nu ligger vi alla helt däckade här hemma efter en dag fylld med sysslor och jag försöker njuta av våran gammla soffa, i veckan kommer troligtvis våran nya och den här åker på tippen. I över 25 år har den hängt med men nu får den ta pension :)

Imorgon ska jag jobba extra och på kvällen har jag ridlektion, ska bli riktigt skönt att få rida lite!

Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad roligt att få läsa lite om brorsan. Vissa likheter har de, helt klart! Men Lakki är tyvärr väldigt morgonpigg, synd. ;)

2009-11-20 @ 11:24:44
URL: http://eskil-isak.com
Postat av: Lisa

Vi vill ha uppdatering! ;)

2009-12-07 @ 22:37:50
URL: http://eskil-isak.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0