3 November

Vad tiden går fort! jag har hunnit med mycket sen sist, vilket i och för sig kanske inte är så konstigt med tanke på hur länge sen det var!

Årets jakt är slut för min och Månas del. Men den här jakten är iallafall den mest lyckade hittills! Jag fick nämligen skjuta min första älg, en kalv, och det bästa av allt var att Måna ställde den! Det var så himla roligt och jag hoppas att vi kommer få många lika fina ögonblick tillsammans. Måna gjorde ett kanonjobb och trots att hon nog blev lite rädd av skotten så gick hon tillbaka och fortsatte skälla på kon. Men mer skotträning måste det bli ändå.





Jag har även blivit skötare till två underbara hästar! Två american curly ston som heter Dream och Cayenne. Vi har redan hunnit ha måste fina stunder tillsammans ute i skog och mark och förhoppningsvis blir det många fler!


 
Syster och Dream


Jag och Cayenne

Det senaste som hände här hemma var att ett litet yrväder kom inspringande i vårat liv och tog oss med storm!
Vi har nämligen skaffat en liten sheltievalp som heter Åskar och han flyttade hem till oss för bara några dagar sedan. Han är helt gudomligt söt och en riktig tuffing. Han försöker redan busa med Måna, men hon verkar tycka att han mest är jobbig så hon försöker hålla sig undan från hans vassa tänder.
Det ska bli riktig roligt när han bli lite större och kan följa med på mina ridturer och springa med medans Måna drar mig på mina skidor! Måna kommer nog också inse att det är ganska roligt med en kompis :)


Kommentarer
Postat av: Sara Skum

vad roligt att du fått sköthästar :) går det bra? Och gud vilken söt liten valp! säg till om du blir less ;) Kram

2009-11-04 @ 15:49:07
URL: http://saraskum.blogg.se/
Postat av: Kristin

Det går jätte bra, fast jag har börjat titta lite smått efter en egen islänning :) Jo jag vet, han är helt underbar! :D

2009-11-05 @ 08:25:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0