Vårvärme

God fortsättning allihopa!

Vilket väder, man skulle kunna tro att det börjar närma sig vår, 4 grader varmt och riktigt blåsigt. Så har vädret varit här i några dagar nu. Var ute med skotern för någon dag sen och gissa om att det är vatten på sjöarna. Det är nog bäst att hålla sig på spåret! :)

Julen har varit kanonbra! jag älskar julen!

Har fått en massa roligt julklappar och eftersom jag fyllde år igår har det blivit en hel del presenter också. Av kära familjen fick jag en bärbar dator. Så nu kanske det blir lite mer bloggande då jag jag sätta mig ner i min egna lilla vrå och skriva =)

Man skulle nästan kunna tro att mina nära och kära vet att jag älskar älgar eftersom det har blivit en hel del älgprylar, måste fota och lägga in en bild senare!

I Gällivare, fem mil härifrån vars jag bor blev en äldre man attackerad av en älgko i lördags. Det är så tråkigt när älgarna kommer in i samhället och inte alls vill flytta sig därifrån. Den här gången kände hon sig säkert hotad av hundarna och ville skydda sin kalv och gick därför till attack, men tänkt om det nästa gång är ett barn som råkar gå för nära älgkon och hennes kalv. Det kan ju sluta riktigt illa. Därför tycker jag att man om det inte går att få bort den här älgen från samhället på något sätt  borde avliva henne. Jag körde själv förbi henne i fredags då hon stod och betade i några buskar mitt i stan, hon lyfte inte ens blicken när några personer gick förbi henne på nära håll. Det är inte älgarnas fel att dom hamnar inne i samhällena man det är inte meningen att dom ska va och en olycka händer så lätt. Det är ju faktiskt vilda djur det handlar om.

Här kan du läsa om älgattacken.

Hoppas eran jul har varit bra, men god mat och kalle anka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0