Nytt år, nya möjligheter!

DÅ var julen i stort sett över, tomtarna får snart flytta tillbaka till sina kartonger och julgranen med allt glitter ska packas ner, till stor besvikelse för lilla Åskar som älskar att springa runt, runt, runt och föröka bita i alla julgranskulor :)

Det har hänt mycket sista veckorna!

Lilla Åskar, som förövrigt har blivit ganska stor, har börjat vara med mig ganska ofta i stallet och han blir mer och mer van vid alla spännande saker som finns där, som hästar, traktorer och hundar!

Jag själv har också börjat vara mera i stallet eftersom jag faktiskt har blivit hästägare :D Till ett litet islandssto som heter Ida :) En fuxtjej med ljus man som blir sex år i maj. Det ska bli helt underbart att få utvecklas tillsammans med henne och våran ridning fungerar redan bättre :)

Det har ju även hunnit vara nyårsafton med allt vad det innebär. Jag tycker så synd om alla djur som ska behöva lida på grund av dessa raketer! Måna tycker inte alls om det så hon tycker det är jätte jobbigt. Även om man försöker minska på oväsendet så mycket som möjligt så blir hon rädd..

Det är kallt ute och har varit det jätte länge nu! Det har nog inte varit varmare än -15 på flera veckor :S Dom flesta dagarna har det varit kallare än -20 och många dagar kring -30. Usch, nu får det bli varmare. Inte ens hundarna vill ju gå ut när det är så här kallt.

Har nattskift den här veckan, så tänkte lägga mig under en filt på soffan och vila nu så jag orkar ta en promenad med hundarna innan jobbet. Köpte dessutom Calles skiva idag så ska lägga mig och digga den :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0